21 C
Ikaria
Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024
- Advertisement -

Τι παιδεία θέλουμε σε αντιπαράθεση με το τι παιδεία μας επιβάλλουν

Δείτε επίσης

Δελτίο Τύπου της Κ.Ο. Εκπαιδευτικών Ικαρίας του ΚΚΕ

Το διήμερο 13-14 Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε στην Ικαρία (Άγιο Κήρυκος και Ράχες) συσκέψεις της Κομματικής Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Ικαρίας του ΚΚΕ με θέμα:  «Τι παιδεία θέλουμε σε αντιπαράθεση με το τι παιδεία μας επιβάλλουν»

  Αρκετοί γονείς αλλά και εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα. Ομιλίες έγιναν από τον γραμματέα της Κ.Ο. Βασίλη Τσιμπίδη.

  Έγινε μια μικρή αναφορά στο πως λειτουργούν τα σχολεία σε κάποιες περιοχές του πλανήτη μας, π.χ. Ιαπωνία, Αμερική, Γερμανία σε αντιπαράθεση με το πώς ήταν δομημένη η εκπαίδευση στη Σοβιετική Ένωση.

  Εν συνεχεία αναφέρθηκε στο ότι  «Το αστικό σχολείο είναι άρρηκτα δεμένο με τις εκάστοτε και κατά τόπους  συνθήκες της οικονομικής ανάπτυξης του αστικού συστήματος… Η «δια βίου μάθηση» αποτελεί λοιπόν την αστική απάντηση στην ανάγκη για έναν πολύ-λειτουργικό εργαζόμενο στο έδαφος των αντικειμενικών αλλαγών στην παραγωγική διαδικασία … Η  κριτική που ασκούμε ως Κόμμα στην αστική στρατηγική «της δια βίου μάθησης» αφορά την υποκατάσταση του σκοπού της εκπαίδευσης -που κατά τη γνώμη μας πρέπει να είναι η μόρφωση και η συνολική διαπαιδαγώγηση- από ένα επιμέρους τμήμα τους, αυτό της μάθησης.»

  Κλείνοντας τις ομιλίες έγινε αναφορά στην  δομή της εκπαίδευσης όπου στην Ελλάδα βαδίζουνε προς την σχετικά αυτόνομη-διαφοροποιημένη-ανταγωνιστική σχολική μονάδα με ευθύνη για τα οικονομικά της, την επιλογή αναλυτικών προγραμμάτων, βιβλίων και εκπαιδευτικών, στην διδακτέας ύλης όπου η μείωση της, όπως γίνεται σήμερα, προβληματίζει καθώς στην πραγματικότητα εντάσσεται στη λογική της παροχής χρηστικών πληροφοριών και στην αφαίρεση κάθε διαχρονικού δοκιμασμένου από την παιδαγωγική πράξη επιστημονικού στοιχείου για την αλήθεια και την πραγματικότητα, στο ρόλο του εκπαιδευτικού και στην αξιολόγηση που αποτελεί βασικό εργαλείο ελέγχου και αποτίμησης των  καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση και  στην Τεχνική Εκπαίδευση όπου στη βάση των στόχων της αστικής στρατηγικής δομεί την ΤΕΕ ως πρώιμη «διακριτή βαθμίδα», με «σε τυπικές και μη τυπικές εκπαιδευτικές διαδρομές και προγράμματα» αντί για  ένα δομημένο πρόγραμμα που θα δίνει πτυχίο και επάγγελμα. 

  Τέλος έγινε κουβέντα με γονείς και εκπαιδευτικούς όπου έβαλαν τους προβληματισμούς τους για κάποια θέματα όπως αξιολόγηση, τράπεζα θεμάτων, για τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο και τα εργαστήρια δεξιοτήτων σε νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο.

- Advertisement -spot_img

More articles

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Latest article

- Advertisement -spot_img