17.9 C
Ikaria
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
- Advertisement -

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο Βορείου Αιγαίου η πρόταση για τον δρόμο Καρκινάγρι–Μαγγανίτης

Δείτε επίσης

Έργο κρίσιμο για τη σύνδεση, την ασφάλεια και την ανάπτυξη της νοτιοδυτικής Ικαρίας

Στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Βορείου Αιγαίου της Τρίτης 29 Απριλίου, που θα πραγματοποιηθεί στη Σάμο, μεταξύ των άλλων θεμάτων αναμένεται να συζητηθεί και η πρόταση χρηματοδότησης για τον δρόμο Καρκινάγρι–Τραπάλου–Μαγγανίτης.

Η ερώτηση για το παραπάνω θέμα κατατέθηκε από τον Περιφερειακό Σύμβουλο της Λαϊκής Συσπείρωσης Βορείου Αιγαίου Γιώργο Τσακαλία, ο οποίος τονίζει τη σημασία του έργου για τη μείωση της απόστασης προς τον Άγιο Κήρυκο και τη βελτίωση της πρόσβασης σε βασικές υπηρεσίες. Το έργο αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην ασφάλεια, την ποιότητα ζωής των κατοίκων, αλλά και στην τουριστική ανάπτυξη.

Το ΓΕΕΘΑ έχει εκτιμήσει τις αναγκαίες παρεμβάσεις, όμως απαιτείται πρόσθετη χρηματοδότηση που ο Δήμος Ικαρίας δεν διαθέτει. Ο κ. Τσακαλίας ζητά να ενταχθεί η χρηματοδότηση του δρόμου στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και να υπογραφεί προγραμματική σύμβαση.

Ακολουθεί η επερώτηση του κ. Τσακαλία (17/04/2025):

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ 1/2025

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΑΡΘΡΟ 16 ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΣ (απάντηση στο ΠΣ της 29-4-2025)

ΘΕΜΑ: Δρόμος Καρκινάγρι-Τραπάλου-Μαγγανίτης

Ως γνωστόν το νοτιοδυτικό μέρος του νησιού της Ικαρίας, αποτελούμενο από τα χωριά του Πάπα: το Τραπάλου, το Καρκινάγρι, τον Κάλαμο και το Αμάλου εξυπηρετούνται για την σύνδεση τους με την πρωτεύουσα του νησιού ακτοπλοϊκώς. Σημειωτέον δε ότι στην πρωτεύουσα, τον Άγιο Κήρυκο, βρίσκονται όλες οι υπηρεσίες (νοσοκομείο, γιατροί, τράπεζες, εφορία, συμβολαιογράφοι, ταχυδρομικές εταιρείες, κτηνιατρείο, καταστήματα εμπορίου, κ.α.) απαραίτητες για τους κατοίκους όλου του νησιού. Ο δρόμος αυτός είναι έργο ζωτικής σημασίας για τους κατοίκους της νοτιοδυτικής Ικαρίας αφού αν γίνει θα μειώσει την οδική απόσταση από και προς τον Άγιο Κήρυκο από 2 ώρες που είναι τώρα (μέσω του βόρειου μέρους του νησιού) στο μισό, σε 1 ώρα.

Ειδικά για σοβαρά έκτακτα ιατρικά περιστατικά όπου παίζει ρόλο το πόσο γρήγορα θα λάβει φροντίδα ο τραυματίας ή ο ασθενής από γιατρό ο χρόνος είναι πολύτιμος.

Με αυτό το έργο θα πάψει η ανασφάλεια των κατοίκων αφού τώρα για να μπορέσουν να πάνε στον Άγιο Κήρυκο ο μόνος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσουν το καραβάκι (3 φορές την εβδομάδα) και όταν ο καιρός το επιτρέπει ή με ίδια ιδιωτικά μέσα. Ο δρόμος αυτός είναι πάνδημο αίτημα των κατοίκων της περιοχής, αφού αν πραγματοποιηθεί θα λύσει μια σειρά προβλημάτων των κατοίκων και των επισκεπτών της συγκεκριμένης περιοχής.

Κατά δεύτερο θα συμβάλει σημαντικά στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη και θα γίνει ένα μέσο να αυξηθεί ο πληθυσμός των συγκεκριμένων χωριών.

Τέλος κι όχι λιγότερο σημαντικό με το δρόμο αυτό η Ικαρία επιτέλους θα αποκτήσει «δακτυλίδι», δηλαδή ένα δρόμο που θα κυκλώνει το νησί, που θα πηγαίνει γύρω γύρω και θα μπορεί και ο κάθε επισκέπτης να κάνει το γύρο του νησιού. Μόνο αυτό το κομμάτι έμεινε.

Πριν ολοκληρώσω θα πρέπει να υπενθυμίσω το ιστορικό του ερωτήματος: Αρχικά υποβλήθηκε αίτημα στο ΓΕΕΘΑ από τον Δήμο Ικαρίας (11/2024) για να γίνουν εργασίες βελτίωσης του δρόμου και να είναι ασφαλέστερη η βατότητα.

Η σχετική διεύθυνση του ΓΕΕΘΑ κατόπιν αυτοψίας έστειλε έκθεση για τις αναγκαίες εργασίες και την απαιτούμενη χρηματοδότηση για να κάνει τις εργασίες, αφού σύμφωνα με την έκθεση η ΔΙΚΑΦΚΑ – ΓΕΕΘΑ αναλαμβάνει μόνο την μισθοδοσία του κλιμακίου που θα στείλουν (300.000 το σύνολο – 50.000 το ΓΕΕΘΑ).

Ο Δήμος Ικαρίας δεν διαθέτει αυτά χρήματα αλλά ακόμα και αν τα είχε δεν μπορεί να αναθέσει ένα έργο 250.000 που επιπλέον δεν έχει μελέτη.

Στη συνέχεια υποβλήθηκε αίτημα από τον δήμο Ικάριας στην περιφέρεια (2/2025 – Αρ. Πρωτ : 15452) καλώντας να εξεταστεί το ενδεχόμενο οικονομικής στήριξης, δεσμεύοντας στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας του 2025, το ποσό που υπολείπεται για την αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού. Το αίτημα δεν έχει απαντηθεί αν και έχει εκφραστεί σε προηγούμενη συνεδρίαση η σύμφωνη γνώμη του Π.Σ για την χρηματοδότηση των εργασιών.

Για τα ως άνω
ΕΠΕΡΩΤΩ

1) Προτίθεται η Περιφέρεια να χρηματοδοτήσει στην παρούσα φάση τις προβλεπόμενες στην Έκθεση της ΔΙΚΑΦΚΑ διανοίξεις, τεχνικά και το στρώσιμο του δρόμου, ώστε ο δρόμος να είναι προσπελάσιμος; Εάν ναι, θα ενταχθεί η χρηματοδότηση του δρόμου ως νέο έργο στην επόμενη τροποποίηση του προϋπολογισμού, δηλαδή στις 29-4-2025 στη Σάμο;

2) Θα εκδοθεί, μετά και παλαιότερη ομόφωνη «απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου», απόφαση της Διοίκησης της Περιφέρειας για να γίνει η χρηματοδότηση των εργασιών από την Περιφέρεια και η υπογραφή προγραμματικής σύμβασης Περιφέρειας – ΔΙΚΑΦΚΑ και σε ποιο ποσό;

3) Από ποιο χρηματοδοτικό εργαλείο θα καλυφθεί η δαπάνη;

4) Θα επικοινωνήσει άμεσα η Περιφέρεια με την Διοίκηση Κατασκευών και Αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών του ΓΕΕΘΑ, ώστε η εργασία να γίνει με τη συνεργασία των υπηρεσιών της Περιφέρειας;

5) Για τη συνέχεια προτίθεται η Περιφέρεια να χρηματοδοτήσει αρχικά, την εκπόνηση της αναγκαίας μελέτης για την κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς οδικού άξονα στην διαδρομή Καρκινάγρι – Μαγγανίτης;

Με εκτίμηση
Γιώργος Τσακαλίας

Γραμματέας Περιφερειακού Συμβουλίου

Περιφερειακός Σύμβουλος Λαϊκής Συσπείρωσης Βορείου Αιγαίου

- Advertisement -spot_img

More articles

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Latest article

- Advertisement -spot_img