17.5 C
Ikaria
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
- Advertisement -

Στάσεις εργασίας και διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών και γονέων στην Ικαρία για τον διαγωνισμό PISA

Δείτε επίσης

Την Τετάρτη 22 Μαΐου οι προγραμματισμένες εξετάσεις PISA σε σχολεία της Ικαρίας

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) Ικαρίας – Φούρνων έχει κηρύξει στάση εργασίας, από 1 έως 3 ώρες,  για τις 22 Μαΐου, συμπληρωματική της 4ωρης στάσης που έχει κηρύξει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας, κατά του διαγωνισμού PISA. Επίσης καλεί εκπαιδευτικούς, γονείς και τοπικούς φορείς να συμμετάσχουν στις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έξω από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Κηρύκου και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ραχών, την Τετάρτη 22 Μαΐου, στις 9.00 το πρωί, προκειμένου να αποτρέψουν τη διεξαγωγή των προγραμματισμένων εξετάσεων PISA.

Επίσης, η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Σχολείων Ικαρίας σε επιστολή που απέστειλε στο υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στη Περιφερειακή Διεύθυνση Α’/βάθμιας και Β’/βάθμιας Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, στη Διεύθυνση Α’/βάθμιας και Β’/βάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σάμου και στους συλλόγους και τις επιτροπές γονέων και κηδεμόνων σχολείων της Ικαρίας διαμαρτύρεται για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού PISA και καλεί τους γονείς παιδιών της ΣΤ’ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Κηρύκου και του 1ο Δημοτικού Σχολείου Ραχών να μην επιτρέψουν τη διεξαγωγή των προγραμματισμένων εξετάσεων για την Τετάρτη 22 Μαΐου.

Ακολουθεί η ανακοίνωση – κάλεσμα του ΣΕΠΕ Ικαρίας – Φούρνων (20/05/2024):

Κάλεσμα σε κινητοποίηση κατά των εξετάσεων PISA, την Τετάρτη 22/5/2022, στις 9.00 έξω από το 1o Δημοτικό Σχολείο Ραχών και έξω από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Κηρύκου.

Την Τετάρτη 22/5, στις 9.00 το ΥΠΑΙΘ έχει προγραμματίσει τις μαθητικές εξετάσεις
διαγνωστικού χαρακτήρα σε 660 σχολεία της χώρας μας (Δημοτικά και Γυμνάσια).
Τα σχολεία της Ικαρίας που έχουν επιλεγεί για τις εξετάσεις είναι το 1 ο Δημοτικό
Σχολείο Ραχών και το 1 ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Κηρύκου.

Σύμφωνα με τον νόμο για τις εξετάσεις PISA:
«Το σχολικό έτος 2023-2024 θα διενεργηθούν σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις
διαγνωστικού χαρακτήρα για τους/ τις μαθητές/τριες της ΣΤ’τάξης των Δημοτικών
σχολείων και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων σε θέματα που περιέχονται στα
προγράμματα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και
των Μαθηματικών.

Σκοπός των παραπάνω εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την
πορεία της υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των
προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων».

Αλήθεια πώς αυτές οι εξετάσεις λαμβάνουν υπόψη τη διαφορετικότητα του κάθε
μαθητή; Είναι δυνατόν να βγαίνουν συμπεράσματα για την εξέλιξη του κάθε μαθητή
αλλά και σχολείου, από μια τυποποιημένη διαδικασία που μέσα σε αυτή δεν παίζουν
κανένα ρόλο οι εκπαιδευτικοί των μαθητών που γνωρίζουν πραγματικά τις ανάγκες
του κάθε μαθητή; Πώς μπορούν να βγουν συμπεράσματα για το κατά πόσο έχουν
επιτευχθεί τα μαθησιακά αποτελέσματα όταν σε πολλά σχολεία ανά την Ελλάδα οι
μαθητές φτάνουν τους 30 ανά τάξη, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να υλοποιηθεί
σωστά η εκπαιδευτική διαδικασία; Όμως το μεγαλύτερο ερώτημα είναι τι
σκοπεύει να κάνει το Υπουργείο με τα αποτελέσματα αυτών των εξετάσεων.
Ο ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) και η κυβέρνηση,
με εργαλείο τους τις εξετάσεις PISA βάζουν την εκπαίδευση στη ζυγαριά κόστους–κέρδους, οδηγώντας την έτσι σε μεγαλύτερη υποβάθμιση. Στόχος τους είναι η
κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών αλλά και μαθητών.

Η διεθνής πείρα έχει αποδείξει ότι τέτοιοι διαγωνισμοί οδήγησαν σε
συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολικών μονάδων, σε απολύσεις εκπαιδευτικών, σε
διαχωρισμό των μαθητών και τη διοχέτευση αυτών που προέρχονται από
εργατικές-λαϊκές οικογένειες σε σχολεία υποβαθμισμένα. Σε όλες τις χώρες που
εφαρμόστηκαν αντίστοιχοι διαγωνισμοί όχι μόνο δεν περιορίστηκαν οι ταξικές
ανισότητες, δεν καλυτέρευσαν τα εκπαιδευτικά συστήματα αλλά αυτές
διευρύνθηκαν (π.χ Γαλλία, Αγγλία κ.λπ)

Στις ΗΠΑ μάλιστα τυποποιημένα τεστ χρησιμοποιήθηκαν ως αφορμή έτσι ώστε
να υποβαθμίσουν και να κλείσουν σχολεία. Συγκεκριμένα αν τα σχολεία που
συμμετείχαν δεν λάμβαναν ένα μεγάλο ποσοστό επιτυχίας , συχνά μειωνόταν το
ποσοστό χρηματοδότησης με αποτέλεσμα τελικά να καταφέρουν να
ιδιωτικοποιήσουν και να κατηγοριοποιήσουν σχολεία.

Γίνονται ολοφάνερες οι προθέσεις της κυβέρνησής μας με το νέο υβριδικό
σχολείο που θα ξεκινήσει να λειτουργεί από τον Σεπτέμβρη και προβλέπει ότι
στις απομακρυσμένες περιοχές κάποια μαθήματα θα γίνονται από απόσταση.

ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ!

Δεν θα ανεχτούμε να υλοποιούνται αντίστοιχες εξετάσεις και στη χώρα μας, που
διαχωρίζουν και κατηγοριοποιούν τους μαθητές μας! Δεν θα ανεχτούμε άλλο την
κοροϊδία του Υπουργείου ότι το αντιπαιδαγωγικό και απαράδεκτο νομοσχέδιο
της «Αξιολόγησης» που στόχο έχει την ιδιωτικοποίηση των σχολείων, δήθεν
γίνεται για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης! Αν ήθελαν να βελτιώσουν τις
συνθήκες διδασκαλίας και γενικότερα την εκπαιδευτική διαδικασία, τότε θα
είχαν ανταποκριθεί στα αλλεπάλληλα αιτήματα των εκπαιδευτικών, γονιών και
μαθητών για αύξηση της χρηματοδότησης των σχολείων, ενίσχυση των
υποδομών, αύξηση των προσλήψεων στα σχολεία με σταθερό προσωπικό για
κάθε σχολική χρονιά!

Το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ικαρίας Φούρνων κηρύττει στάση εργασίας από 1 έως 3
ώρες για τις 22 Μαΐου, συμπληρωματική της 4ωρης στάσης που έχει κηρύξει η
ΔΟΕ. Καλεί εκπαιδευτικούς, γονείς και τοπικούς φορείς έξω από τα δυο σχολεία
την Τετάρτη στις 09:00! Ακόμα, καλεί όσους εκπαιδευτικούς δεν μπορέσουν να
παρευρεθούν, να πραγματοποιήσουν ενημερώσεις για τις εξετάσεις PISA έξω
από τα σχολεία τους.

Τα σχέδια της κυβέρνησης να μείνουν  στα χαρτιά!

Για το Δ.Σ.

Η Πρόεδρος Λεκάκη Όλγα

Η Γραμματέας Σπάνδου Σωτηρία

Ακολουθεί η επιστολή διαμαρτυρίας της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Σχολείων Ικαρίας (19/05/2024):

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA 2024: ΑΦΟΥ ΚΑΙ ΤΟ 2022 ΕΙΠΑΜΕ ΟΧΙ, ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΜΕΝΕΤΕ;

Στα πλαίσια της “αναβάθμισης” της εκπαίδευσης, το ΥΠΑΙΘ προωθεί άλλη μια
“καινοτομία”: Τον “ελληνικό διαγωνισμό PISA”, όπου φέτος συμπεριλαμβάνει 660
σχολεία σε όλη την χώρα (Δημοτικά και Γυμνάσια) . Δύο από αυτά τα σχολεία
βρίσκονται στο νησί μας: το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγ. Κηρύκου και το 1ο
Δημοτικό Σχολείο Ραχών.

Πρόκειται για εξετάσεις εθνικού επιπέδου και “διαγνωστικού χαρακτήρα” για
μαθητές Στ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά και για
φέτος έχει προγραμματιστεί για την Τετάρτη 22/5.

Εύλογα ίσως, θα αναρωτηθεί κανείς για ποιο λόγο αντιτίθενται στο διαγωνισμό,
γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές για 3η συνεχόμενη χρονιά.

Η απάντηση έρχεται να προστεθεί σε όλα τα τελευταία χρόνια, ειδικά στην
τελευταία περίοδο, όπου η κυβέρνηση με όλα τα αντιδραστικά και κατάπτυστα
νομοσχέδια για την Παιδεία, όχι μόνο δεν ενδιαφέρεται για αυτήν, όπως προσπαθεί
να μας πείσει με τους λόγους της, αλλά βλέποντας τις πράξεις τους το μόνο που
επιδιώκουν είναι ο κατακερματισμός της δημόσιας δωρεάν Παιδείας και η απόλυτη
μετατροπή της σε εμπόρευμα που θα απευθύνεται σε λίγους.

Ο διαγωνισμός PISA είναι άλλο ένα εργαλείο στα χέρια των πολιτικών
γραμμών κυβέρνησης και Ε.Ε. αφενός για να απαλλαγούν από τις ευθύνες που
έχουν, μεταβιβάζοντάς τες σε ολόκληρη την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα ,
αφετέρου να προωθήσουν την λογική των δεξιοτήτων αντί της ουσιαστικής
δημιουργικής εκπαίδευσης.

Από την ιστοσελίδα του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής)
αντιγράφουμε το εξής:
«Η PISA είναι πνευματικό παιδί του ΟΟΣΑ και είναι ένα εργαλείο, προκειμένου οι
βέλτιστες πρακτικές που υπάρχουν στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ να γενικευτούν και
να υιοθετηθούν στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά προγράμματα…».

Δεν πρόκειται, λοιπόν, για ελληνική πατέντα αλλά για διεθνείς πρακτικές
κατηγοριοποίησης των παιδιών ανάλογα με τις επιδόσεις τους, σε σχολεία
ανάλογα με τις δυνατότητές τους, κάτι που ήδη συμβαίνει στην Αγγλία, στη
Γερμανία αλλά και σε πολιτείες των ΗΠΑ. Όπως αποδείχθηκε, όχι απλά δεν
βελτιώθηκε η εκπαίδευση αλλά αντίθετα, οξύνθηκαν οι κοινωνικές ανισότητες,
σχολεία έκλεισαν ή συγχωνεύτηκαν, απολύθηκαν εκπαιδευτικοί, και τα παιδιά από
τις φτωχές – εργατικές οικογένειες περιορίστηκαν στα υποβαθμισμένα σχολεία.
Το ελληνικό σχολείο έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, με
μοναδική έγνοια την “αξιολόγηση” των παιδιών και όχι την ολόπλευρη μόρφωση,
την πληροφορία και όχι τη χαρά της μάθησης, αγνοώντας παντελώς τις
ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού.

Εμείς, οι γονείς δε θέλουμε εξετάσεις που χρησιμοποιούνται για να
διαχωρίζονται οι μαθητές και για να υποβαθμίζονται τα σχολεία. Δε θέλουμε ένα
σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι στα παιδιά που θέλουν να
σπουδάσουν. Θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους
μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει
τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσα το
επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους.
Καθώς φαίνεται, η κυβέρνηση έχει βάλει στοίχημα με τον εαυτό της να τελειώσει
με το δημόσιο σχολείο και τη μόρφωση των παιδιών μας. Το ζήτημα είναι αν θα το
επιτρέψουμε. Απαιτούμε να σταματήσει κάθε διαδικασία που σχετίζεται με την
“ελληνική PISA”.

Για την Τετάρτη 22 Μάη καλούμε τους γονείς των παιδιών των ΣΤ’ τάξεων των
δυο δημοτικών σχολείων να μην επιτρέψουν στην πράξη τη διεξαγωγή των
εξετάσεων. Ακυρώσαμε τις συγκεκριμένες εξετάσεις το 2022 στο Δημοτικό του Αγ. Πολυκάρπου Ραχών. Μπορούμε και τώρα!

Ούτε στην Ικαρία, ούτε πουθενά, οι εξετάσεις PISA να μείνουν στα χαρτιά!

- Advertisement -spot_img

More articles

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Latest article

- Advertisement -spot_img