Ανακοίνωση Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ικαρίας – Φούρνων (2 Μαρτίου 2021)
Όλοι οι Σύλλογοι Διδασκόντων Ικαρίας και Φούρνων συμμετέχουν στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση!
Καθολικό ΟΧΙ στην κυβερνητική κοροϊδία και τον εμπαιγμό!
ΣΤΟΠ στα σχέδια για την παραπέρα υποβάθμιση του σχολείου και την απαξίωση του παιδαγωγικού μας ρόλου!
Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες συναδέλφους σε Ικαρία, Φούρνους και σε όλη την Ελλάδα, που παρά την προσπάθεια εκφοβισμού και τρομοκράτησης από την κυβέρνηση και ορισμένα στελέχη εκπαίδευσης, συμμετέχουν μαζικά στην απεργία – αποχή από την «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση» που αποφάσισαν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ!
Χιλιάδες Σύλλογοι Διδασκόντων σε όλη την Ελλάδα στηρίζουν τη συλλογική δήλωση των Ομοσπονδιών για απεργία – αποχή με συντριπτικές πλειοψηφίες. Στην πλειοψηφία των Σωματείων, το ποσοστό συμμετοχής στην απεργία – αποχή ξεπερνά ακόμα και το 95% αποχή από τις εκλογές παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια! Στην Ικαρία και στους Φούρνους συμμετέχει το 100% των συλλόγων διδασκόντων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί για μια ακόμα φορά δώσαμε ηχηρή απάντηση στην κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας, που από τη μία κρατά κλειστά τα σχολεία και από την άλλη αξιοποιεί την πανδημία έτσι ώστε να ξεδιπλώνει μια άνευ προηγουμένου επίθεση στα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα, στις συνδικαλιστικές και δημοκρατικές ελευθερίες. Είναι η πέμπτη κατά σειρά φορά που η κυβέρνηση «τρώει τα μούτρα της»! Είχε προηγηθεί η συντριπτική αποχή με πάνω από 95% από τις ψευδοεκλογές των Υπηρεσιακών Συμβουλίων (πάνω από 98% για ΠΥΣΠΕ Σάμου), η ακύρωση της προσπάθειας να μπουν κάμερες μέσα στις τάξεις, η προσπάθεια να γίνουν οι συνάδελφοι «τηλεκαταδότες» των μαθητών που κάνουν καταλήψεις στη Δευτεροβάθμια καθώς και η ακύρωση της προσπάθειας για νέα αύξηση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών.
Οι εκπαιδευτικοί με τη συλλογική μας στάση απαντάμε στην κυβερνητική κοροϊδία και τον εμπαιγμό, δηλώνουμε την αποφασιστικότητά μας να μην επιτρέψουμε την παραπέρα υποβάθμιση των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων. Δοκιμάζουμε την ανυπέρβλητη δύναμη του συλλογικού αγώνα, που έχει στο επίκεντρο τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς!
Νιώθουμε υπερήφανοι και πιο δυνατοί!
Τις τελευταίες ημέρες επιχειρήθηκε ένα όργιο τρομοκράτησης και απειλών των συναδέλφων από διάφορα στελέχη εκπαίδευσης και κυβερνητικούς συνδικαλιστές. Έφτασαν μάλιστα στο σημείο να αναπαράγουν μέχρι και γελοιότητες του τύπου «οι μόνιμοι θα απολυθείτε, αν δε συμμορφωθείτε με τους νόμους» και οι «αναπληρωτές δε θα διοριστείτε τη νέα σχολική χρονιά, αν συμμετέχετε στην απεργία αποχή». Είναι έκδηλος ο πανικός του Υπουργείου Παιδείας. Κάθε ημέρα σκαρφίζεται και κάτι, για να τρομοκρατήσει τους συναδέλφους. Από την εγκύκλιο που ζητούσε από τους διευθυντές να δώσουν τα ονόματα των συναδέλφων που δεν έβαλαν βαθμό (λες και δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα στο MySchool) στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, την παράταση της συνεδρίασης των Συλλόγων Διδασκόντων έως τις 19 Μαρτίου, μέχρι τις ελεγχόμενες διαρροές από το Υπ. Παιδείας ότι δε θα έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν θέση στελέχους εκπαίδευσης οι συνάδελφοι που δε θα στηρίξουν την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (και μέσω αυτής και τη δική τους αξιολόγηση). Λες και δε γνωρίζουν ότι αυτό έχει ήδη κριθεί παράνομο στα δικαστήρια. Ας ρωτήσει η κ. Κεραμέως και η κυβέρνηση της ΝΔ και την κα Γεροβασίλη του ΣΥΡΙΖΑ, που εμπνεύστηκε αυτή τη διάταξη και έφαγε πρώτη τα μούτρα της….
Το Υπουργείο Παιδείας, αντί να μας τρομοκρατήσει, γελοιοποιήθηκε στα μάτια των συναδέλφων. Κάθε κίνηση πλέον τέτοιου είδους προκαλεί ακόμα περισσότερη οργή στον κλάδο. Απέναντι σ’ αυτήν την επίθεση, ο κλάδος απάντησε δυναμικά, όλοι οι συνάδελφοι ενωμένοι στους Συλλόγους Διδασκόντων, στα Πρωτοβάθμια Σωματεία.
Σε αυτή τη μάχη δεν περισσεύει κανένας, τη δίνουμε όλοι μαζί, από τον συνάδελφο συμβασιούχο, που μπορεί να δουλεύει για πρώτη φόρα στην εκπαίδευση, μέχρι αυτόν που είναι έτοιμος να βγει στη σύνταξη. Με επίκεντρο το Σωματείο, τον κάθε Σύλλογο Διδασκόντων, μπορούμε να τα καταφέρουμε και αυτή την φορά. Αποδείχθηκε ότι όταν σηκώνουμε το κεφάλι απέναντι σε οποιαδήποτε κυβέρνηση, που υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και χτυπάει τα εργασιακά μας δικαιώματα, έχουμε αποτελέσματα.
Η μάχη θα είναι σκληρή, η «αξιολόγηση» στην εκπαίδευση είναι στρατηγική επιλογή της Ε.Ε., εφαρμόζεται εδώ και χρόνια σε πολλές χώρες, με τραγικές συνέπειες για μαθητές και εκπαιδευτικούς, προωθείται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις στην Ελλάδα από το 1990 και μετά. Δεν έχουμε πάθει αμνησία, δεν μπορούν να αποποιηθούν τις ευθύνες τους συγκεκριμένες δυνάμεις στις Ομοσπονδίες για τη στάση τους όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Σε αυτή τη φάση όμως το κύριο είναι το πώς θα οργανώσουμε καλύτερα την πάλη, ώστε να μπλοκάρουμε τόσο την Υ.Α. για την «αξιολόγηση» της σχολικής μονάδας, όσο και για τα νομοσχέδια που έρχονται (ατομική αξιολόγηση, αυτονομία και πέρασμα στους δήμους, νέο σύστημα διορισμών κ.λπ.).
Καλούμε όλους τους συναδέλφους, με ακόμα μεγαλύτερη αποφασιστικότητα, ενωμένοι να φτάσουμε τη μάχη μέχρι τέρμα. Η μαζικότητα, η ενιαία στάση των πάνω από 160 χιλιάδων συναδέλφων, ο κοινός αγώνας με τους μαθητές και τους γονείς, όπως έδειξε και η πρόσφατη εμπειρία, μπορούν να σπάσουν την τρομοκρατία της κυβέρνησης και των μηχανισμών της, να αποτρέψουν τους σχεδιασμούς της.
Επιστολή προς τους γονείς για την αξιολόγηση
Αγαπητοί γονείς,
Εμείς οι δάσκαλοι ζούμε καθημερινά κοντά στα παιδιά σας και μοιραζόμαστε τις ίδιες έγνοιες μαζί σας για την ασφαλή φοίτησή τους και για την πρόοδό τους. Στην Ελλάδα είναι παράδοση οι γονείς να δίνουν όλη τους την ψυχή για τη μόρφωση των παιδιών τους. Σας διαβεβαιώνουμε λοιπόν ότι με την «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση» που επιδιώκει το υπουργείο να μας επιβάλει , μας κοροϊδεύουν κι εμάς κι εσάς μπροστά στα μάτια μας.
Αν πρόθεσή τους ήταν να στηρίξουν τα σχολεία και το εκπαιδευτικό μας έργο θα είχαν ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις μας. Θα είχαν πάρει μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων όλο αυτό το διάστημα.
Αν αξιολογούσαν τη δική τους μέριμνα στα σχολεία με τα παλιά κτήρια, με τις επικίνδυνες και ημιτελείς κατασκευές, με τις ελλείψεις σε σχολικές βιβλιοθήκες, με ούτε έναν μόνιμο διορισμό, με την άνιση συμμετοχή των παιδιών στην τηλεκπαίδευση, με τις ελλειμματικές έως ανύπαρκτες και ανασφαλείς μεταφορές των μαθητών στα σχολεία τους, τι βαθμό θα έπαιρνε το υπουργείο και η κυβέρνηση με την πολιτική της; Ούτε τη βάση δε θα έπιανε.
Τι σκοπό έχει η αξιολόγησή τους;
- Την κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών σε πρώτης και δεύτερης κατηγορίας.
- Την αυτονομία σχολικών μονάδων. Δηλαδή σπάσιμο ενιαίου προγράμματος σπουδών, βιβλίων, μαθημάτων. Έτσι το κάθε σχολείο θα κάνει τα δικά του, ανάλογα με τους πόρους που θα έχει ο κάθε Δήμος και τους χορηγούς. Το σχολείο θα μετατραπεί σε επιχείρηση που εμπλέκονται και ιδιώτες και σύλλογοι γονέων, που αυτοί θα χρηματοδοτούν. Δε θα γίνονται τα ίδια μαθήματα στα σχολεία, με ίδια βιβλία και ίδιο πρόγραμμα σπουδών από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη. Όπως καταλαβαίνετε τα σχολεία της Ικαρίας δε θα μπορούν να συναγωνιστούν με τα σχολεία «της αριστείας» που θα είναι «πρώτης ποιότητας». Άσε που τα σχολεία απομακρυσμένων περιοχών, όπως Καρκινάγρι, Θύμαινα για μικρότερο κόστος θα μπορούν να τηλεκπαιδεύονται. Αυτό άλλωστε υπήρξε σαν πρόταση βουλευτή Κυκλάδων στη Βουλή.
- Την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, που θα είναι ένας συνεχής, επίπονος και αγχωτικός αγώνας δρόμου για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, που θα μετατρέπει το σχολείο σε φροντιστήριο προετοιμασίας, αφού και η αξιολόγηση των μαθητών θα γίνει αυστηρότερη με εξετάσεις και τέλος που θα στερεί από τον εκπαιδευτικό τη χαρά της δημιουργίας. Το έργο είχε παιχτεί και σε παλιότερους καιρούς με το θεσμό του επιθεωρητή και τίτλο: «Αφίχθη γέραξ στα σχολεία».
Όλα αυτά είναι στη λογική του υπουργείου για μείωση των κρατικών δαπανών για την παιδεία, όπως και για την υγεία- στη μετακύλιση του κόστους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, στους Συλλόγους Γονέων άρα και στην κάθε λαϊκή οικογένεια – σ’ ένα φθηνό σχολείο.
Και στα αξιολογημένα σχολεία της Αμερικής, της Μ. Βρετανίας και των Σκανδιναβικών χωρών, τις οποίες ευαγγελίζονται, οι ταξικοί φραγμοί, οι ανισότητες και η μορφωτική υποβάθμιση ζουν και βασιλεύουν.
Εμείς σκοπό έχουμε να τους χαλάσουμε τα σχέδια για άλλη μία φορά με το νου μας στις μορφωτικές αξίες των μαθητών μας, με της καρδιάς τη φλόγα και του λόγου τη δύναμη ζητάμε στον τόπο απάνου τα σχολεία χτίστε να ’ρχεται ο κυρ-Ήλιος διαφεντευτής κι ο δάσκαλος ποιητής και τα βιβλία να είναι σαν τα κρίνα, σαν τα τραγούδια να είναι με αρματωμένη την επιστήμη χαρά της! αρχή της σοφίας.
Έχουμε έμπνευση από τον Παλαμά.
Έχουμε δύναμη και με εσάς στο πλευρό μας θα τα καταφέρουμε!