16.4 C
Ikaria
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
- Advertisement -

Πρόσκληση του Συλλόγου Ικάριων Επιστημόνων (Σ.Ι.ΕΠ.) προς την εκπαιδευτική κοινότητα της Ικαρίας

Δείτε επίσης

Ο Σύλλογος Ικάριων Επιστημόνων (ΣΙΕΠ) και οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί που δραστηριοποιούνται σε αυτόν θα ήθελαν να διερευνήσουν τη δυνατότητα συνδημιουργίας, με τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που εργάζονται στην Ικαρία, εκπαιδευτικών σεναρίων που εμπλουτίζουν, αλλά κυρίως «τοπικοποιούν», τμήματα του αναλυτικού σχολικού προγράμματος. Στόχοι της πρωτοβουλίας είναι η απόκτηση γνώσης σε θέματα της τοπικής ιστορίας, αρχαιολογίας, γεωγραφίας, γεωλογίας και περιβάλλοντος από τους μαθητές, αλλά και η χρήση καινοτόμων μεθόδων στην εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία της Ικαρίας. Η προτεινόμενη διαδικασία συν-δημιουργίας αυτών των σεναρίων μπορεί να βασιστεί στην Πλατφόρμα Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής «Αίσωπος».

Τοπικοποίηση της γνώσης

Η τοπικοποίηση της γνώσης συνδέεται με τη βασισμένη στον τόπο εκπαίδευση. Είναι μια προσέγγιση που δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να συνδέσουν τη νέα γνώση με τις προηγούμενες εμπειρίες τους και παράλληλα να ισχυροποιήσουν τους δεσμούς μεταξύ του σχολείου και της τοπικής κοινότητας. Μέσω της τοπικής οπτικής μπορούν να κατανοήσουν τον κόσμο που ζουν, να ενδιαφερθούν για τη δική τους κοινότητα και να αποκτήσουν διάθεση να δημιουργήσουν ένα καλύτερο μέλλον γι’ αυτή. Οι μέθοδοι που συνήθως εφαρμόζονται για αυτό το σκοπό βασίζονται στην άμεση εμπειρία και προϋποθέτουν τον ενεργό ρόλο των μαθητών στη διαδικασία. Οι ίδιοι αναπτύσσουν στενότερους δεσμούς με την κοινότητά τους, η εκτίμηση τους για το φυσικό κόσμο και την ιστορία του τόπου ενισχύεται και, τέλος, τους παρέχονται ευκαιρίες να δράσουν ως ενεργοί πολίτες.

Η Πλατφόρμα «Αίσωπος»

Η πλατφόρμα «Αίσωπος» (http://aesop.iep.edu.gr/) αναπτύχθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (http://iep.edu.gr/index.php/el/) και αποτελεί ένα πρωτοποριακό ολοκληρωμένο εργαλείο ανάπτυξης, σχεδίασης, συγγραφής, αξιολόγησης και παρουσίασης ψηφιακών διαδραστικών διδακτικών σεναρίων σε ένα σύγχρονο και λειτουργικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, η Πλατφόρμα «Αίσωπος» υποστηρίζει τη σχεδίαση ή/και αξιοποίηση υπάρχοντος ψηφιακού υλικού με χρήση μεγάλου πλήθους διαδραστικών εργαλείων αξιοποιώντας τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες Web. Το ψηφιακό υλικό μπορεί να μετασχηματιστεί και να προσαρμοστεί πλήρως στη δομή ψηφιακών διδακτικών σεναρίων, καθώς ο δημιουργός δύναται να αξιοποιήσει τα διαθέσιμα εργαλεία μεμονωμένα και συνδυαστικά, ανάλογα με την φαντασία του, προβαίνοντας σε αντιστοιχίσεις με διδακτικούς στόχους, θεματικές ταξινομίες, φάσεις υλοποίησης κτλ.

Εκπαιδευτικά σενάρια

Τα σενάρια αυτά μπορούν να βασίζονται σε σύγχρονες και καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθόδους ή/και προσεγγίσεις, στην παρουσίαση της γνώσης με διαφορετικά μέσα αναπαράστασης, στην παροχή εναλλακτικών επιλογών συμμετοχής και παροχής επιπλέον κινήτρων στους μαθητές. Παράλληλα, συνδυάζουν τη γνώση με τη χαρά και τη δημιουργική ψυχαγωγία, συμβάλλουν στην επικοινωνία μέσω της χρήσης ψηφιακών πηγών και κοινοτήτων, αναπτύσσουν τις δεξιότητες και την προσωπικότητα των μαθητών/τριών και ενισχύουν τη συνεργατικότητα. Εδώ θα βρείτε έναν οδηγό σχεδίασης και δημιουργίας σεναρίων ανά γνωστικό αντικείμενο:

http://aesop.iep.edu.gr/node/17125.

Σημαντικές ημερομηνίες

Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προτάσεων είναι η 18η Δεκεμβρίου 2016. Επιθυμία του Σ.Ι.ΕΠ. είναι η πρώτη συλλογή εκπαιδευτικών σεναρίων να έχει ολοκληρωθεί μέχρι της 30 Απριλίου 2017.

Θεματικές ενότητες

Οι προτεινόμενες θεματικές ενότητες είναι:

  • νεώτερη ιστορία (με έμφαση στο 1912)
  • τοπική οικονομία και προϊόντα
  • περιβαλλοντική εκπαίδευση
  • γεωλογία
  • γεωγραφία
  • τέχνη και πολιτισμός
  • μετανάστευση

 

Ο Σ.Ι.ΕΠ. είναι βέβαια πάντα «ανοιχτός» και σε άλλες προτάσεις και θεματικές ενότητες.

Στοιχεία επικοινωνίας

Σύλλογος Ικάριων Επιστημόνων (Σ.Ι.ΕΠ)

Κάνιγγος 23, 10677 Αθήνα

Email: epikarioi@ikarianet.gr

Στο Facebook: Σύλλογος Ικαρίων Επιστημόνων – Σ.Ι.ΕΠ

 

 

- Advertisement -spot_img

More articles

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Latest article

- Advertisement -spot_img