8.2 C
Ikaria
Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
- Advertisement -

Διαμαρτυρία δημάρχων Αιγαίου προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Δείτε επίσης

Δεν έχουν αναρτηθεί ακόμη τα πλάνα με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια

Την έντονη διαμαρτυρία τους, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Δημοκρατική της Ρόδου, για τη μη ανάδειξη των εταιρειών που θα εκτελούν ακτοπλοϊκά δρομολόγια το καλοκαίρι, εκφράζουν με επιστολή τους προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη δήμαρχοι του Νοτίου και του Βορείου Αιγαίου.

«Οι επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση είναι ήδη ορατές αφού οι κρατήσεις για τη σεζόν είναι στο ναδίρ και οι επισκέπτες δεν έχουν τρόπο να μεταβούν στα μικρότερα νησιά τα οποία δεν έχουν εναλλακτική σύνδεση» αναφέρουν στην επιστολή τους, σημειώνοντας ότι για πρώτη φορά μέσα στην τελευταία δεκαετία δεν έχουν αναρτηθεί ακόμη τα πλάνα με τα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών εταιρειών που εξυπηρετούν τα νησιά αν και ήδη βρισκόμαστε στην έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Την επιστολή υπογράφουν από το Βόρειο Αιγαίο οι δήμαρχοι Ανατολικής και Δυτικής Σάμου, Ικαρίας και Φούρνων, ενώ από το Νότιο Αιγαίο οι δήμαρχοι Ρόδου, Κω, Καλύμνου, Λέρου, Λειψών, Τήλου, Νισύρου, Πάτμου, Χάλκης, Αγαθονησίου και Μεγίστης (Καστελλόριζου).

Ακολουθεί η επιστολή των δημάρχων προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (28/03/2024):

Διαμαρτυρία δημάρχων για την υποβάθμιση και τις καθυστερήσεις στο ακτοπλοϊκό.

Αξιότιμε κύριε υπουργέ, με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την έντονη απογοήτευσή μας για το γεγονός ότι, για πρώτη φορά μέσα στην δεκαετία, ακόμη δεν υπάρχουν αναρτημένα τα πλάνα με τα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών εταιρειών που εξυπηρετούν τα νησιά μας και μάλιστα στην έναρξη της τουριστικής περιόδου. Εξαιτίας αυτού οι κρατήσεις στα τουριστικά καταλύματα είναι ελάχιστες αφού χωρίς πλοία δεν μπορεί να γίνει σωστός προγραμματισμός διακοπών. Οι κάτοικοι των νησιών που εκπροσωπούμε είναι αγανακτισμένοι με αυτήν την κατάσταση και καθημερινά εμείς οι δήμαρχοι γινόμαστε σάκος του μποξ για την εκτόνωση του θυμού που τους έχει προκαλέσει αυτή η αβεβαιότητα.

Το πρόβλημα το δημιούργησε το ίδιο το υπουργείο γιατί, όπως σας επισημαίνουμε παρακάτω, στην τελευταία προκήρυξη χαλάρωσαν οι όροι συμμετοχής στο διαγωνισμό με αποτέλεσμα να μπορεί να συμμετέχει «ο κάθε πικραμένος» εις βάρος της ποιότητας των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών που απολάμβαναν έως σήμερα οι νησιώτες, κάτι το οποίο γεννά πολλά ερωτηματικά στην προσπάθεια όλων μας να εξηγήσουμε το γιατί για παράδειγμα να αφαιρεθεί ο όρος «ταχύπλοο σκάφος» απ’ το διαγωνισμό και να υποχρεώνεται έτσι ο κάτοικος του νησιού της άγονης γραμμής να θαλασσοδέρνεται με τις ώρες μέσα σε ένα συμβατικό πλοίο, αφενός και αφετέρου να ξοδεύει χρήματα, που δεν έχει, προκειμένου να διανυκτερεύει σε μεγαλύτερα νησιά για να διεκπεραιώσει ζητήματα τα οποία μέχρι πρότινος τα ολοκλήρωνε αυθημερόν επιστρέφοντας στο νησί του. Είναι ή όχι κραυγαλέα υποβάθμιση της ποιότητας ζωής αλλά και υποτίμηση της αξίας των νησιωτών; θέλουμε να πηγαίνουμε μπροστά ή πίσω; Ποιος είναι ο ιθύνων νους της πολιτικής που εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή στο υπουργείο;

Και για να γίνουμε πιο σαφείς:
Στις 17/11/2023 αναρτήθηκε η προκήρυξη (2252.1.18102523) για τον διαγωνισμό των δρομολογιακών γραμμών 2023-2024.
Η δρομολογιακή γραμμή με Α/Α (41) έχει αφετήριο λιμάνι το Πυθαγόρειο Σάμου. Αναλυτικά προσεγγίζει τα εξής λιμάνια:
Πυθαγόρειο-Αγαθονήσι-Αρκούς-Πάτμο-Λειψοί-Λέρο-Κάλυμνο-Κω και επιστροφή
(2 δρομ / Εβδομάδα)
Πυθαγόρειο-Φούρνους-Ικαρία-Πάτμο-Λειψούς-Λέρο-Κάλυμνο-Κω και επιστροφή.
(2 δρομ / Εβδομάδα)

Α) Εξαφανίστηκε απ’ τους όρους το Τ/Χ (Ταχύπλοο)
Β) Η μεταφορική ικανότητα από 250 έγινε 200
Γ) Η φόρτωση «ΙΧ οχημάτων» έγινε «παντός τύπου οχημάτων» και αυτό ο καθένας το ερμηνεύει κατά το δοκούν.
Δ) Δεν λήφθηκε υπόψη η κατηγοριοποίηση των πλοίων με βάση την αξιοπλοΐα τους σε ειδικές συνθήκες θαλάσσης.
Επιπλέον, μειώθηκε από τέσσερα σε τρία ο αριθμός των δρομολογίων της γραμμής Κάλυμνος-Λέρος-Λειψοί-Πάτμος-Αρκιούς-Αγαθονήσι- Πυθαγόρειο Σάμου και επιστροφή, ενώ σε κάποιες γραμμές δεν εκδηλώθηκε καθόλου ενδιαφέρον λόγω μείωσης του τιμήματος όπως το Νίσυρος-Κως.
Παρόμοιες παρεμβάσεις έγιναν και στις ακόλουθες δρομολογιακές γραμμές:
Α/Α(39) Ρόδος, Κως, Κάλυμνος, Λέρος, Λειψοί, Πάτμος ή Αγαθονήσι και επιστροφή.
Α/Α (40) Ρόδο, Χάλκη, Τήλο, Νίσυρο, Κω και επιστροφή
Α/Α (42) Ρόδος-Μεγίστη και επιστροφή
Α/Α (43) Κως-Αστυπάλαια και επιστροφή

Όλα αυτά δημιούργησαν τα εξής προβλήματα:
– πρώτα απ’ όλα στο ίδιο το υπουργείο που ακόμη δεν μπορεί να βγάλει άκρη με τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, τη στιγμή που μπορούσαν όλοι να διεκδικήσουν όλες τις γραμμές αφού εξέλιπαν απ’ τους όρους του διαγωνισμού οι αναγκαίες ποιοτικές δικλείδες ασφάλειας.
– Οι επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση είναι ήδη ορατές αφού οι κρατήσεις για τη σεζόν είναι στο ναδίρ και οι επισκέπτες δεν έχουν τρόπο να μεταβούν στα μικρότερα νησιά τα οποία δεν έχουν εναλλακτική σύνδεση.
– Οι ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ των προδιαγραφών αποτελούν προκλητική υποβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών αφού στον διαγωνισμό μπορεί να συμμετέχει οποιοδήποτε πλοίο, χωρίς τις ελάχιστες απαιτήσεις στην ταχύτητα, σε ποιοτικά χαρακτηριστικά κλπ. Ακυρώνεται ουσιαστικά ο ημερήσιος τουρισμός ο οποίος αποτελεί τονωτική ένεση για τις τοπικές μας οικονομίες.

Αγαπητέ κύριε υπουργέ, για τους νησιώτες τα πλοία είναι τ’ ασθενοφόρα μας, τα λεωφορεία μας, τα τρένα μας, τ’ αυτοκίνητά μας και τα αεροπλάνα μας. Όπως θεωρείται αυτονόητη για τον κάτοικο της ηπειρωτικής χώρας η απρόσκοπτη, τακτική και ασφαλής πρόσβαση παντού έτσι πρέπει να είναι και για μας. Όλοι μας καλούμαστε καθημερινά να λύσουμε προβλήματα όμως κρινόμαστε απ’ το αποτέλεσμα και όχι απ’ την προσπάθεια.
Μεριμνήστε άμεσα για να λυθεί το πρόβλημα.

ια να αποφύγουμε στο μέλλον παρόμοια προβλήματα επαναφέρετε τους όρους στους επόμενους διαγωνισμούς προς το συμφέρον των νησιωτών και επιτέλους προχωρήστε σε πολυετείς συμβάσεις, πενταετείς ή και δεκαετείς. Αμέσως το ενδιαφέρον των εταιρειών για νεότερα και γρηγορότερα πλοία θα απογειωθεί. Η ωφέλεια των νησιωτών θα είναι τεράστια και ο μόχθος των υπηρεσιών του υπουργείου σας θα ελαχιστοποιηθεί.

Συγχωρήστε μας το ύφος αλλά ο κόμπος έφτασε στο χτένι.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση και παρακαλούμε για τις αμελλητί ενέργειές σας.

Οι ΔΗΜΑΡΧΟΙ
ΚΩ ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ ΘΕΟΔΟΣΗΣ
ΚΑΛΥΜΝΟΥ ΜΑΣΤΡΟΚΟΥΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΛΕΡΟΥ ΚΩΤΤΑΚΗΣ ΤΙΜΟΘΕΟΣ
ΡΟΔΟΥ ΚΟΛΙΑΔΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΠΑΤΜΟΥ ΝΙΚΗΤΑΣ ΤΣΑΜΠΑΛΑΚΗΣ
ΧΑΛΚΗΣ ΦΡΑΓΚΑΚΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΤΗΛΟΥ ΚΑΜΜΑ ΜΑΡΙΑ
ΝΙΣΥΡΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΗΣ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ ΠΑΠΑΘΕΟΦΑΝΟΥΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ
ΦΟΥΡΝΩΝ ΚΑΡΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΙΚΑΡΙΑΣ ΚΑΡΟΥΤΣΟΣ ΦΑΝΟΥΡΗΣ
ΑΓΑΘΟΝΗΣΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΟΤΤΟΡΟΣ
ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΑΣΒΕΣΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΛΕΙΨΩΝ ΦΩΤΗΣ ΜΑΓΓΟΣ

- Advertisement -spot_img

More articles

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Latest article

- Advertisement -spot_img