21.3 C
Ikaria
Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024
- Advertisement -

Εισηγήσεις του Περιφερειακού Συμβούλου Γιώργου Τσακαλία σε θέματα για την Ικαρία

Δείτε επίσης

Μεταφορά των μαθητών και ίδρυση και λειτουργία σφαγείου στο νησί

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος εκλεγμένος με την παράταξη Λαϊκή Συσπείρωση Βορείου Αιγαίου και Γραμματέας του Περιφερειακού Συμβουλίου Γιώργος Τσακαλίας στη 2η ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής τοποθετήθηκε σε δύο μεγάλου ενδιαφέροντος θέματα για την Ικαρία. Το ένα αφορά τις μεταφορές των μαθητών από και προς τα σχολεία του νησιού και το άλλο την ίδρυση και λειτουργία σφαγείου. Για το τελευταίο θέμα μάλιστα, ο Περιφερειάρχης κ. Μουτζούρης απάντησε στον κ. Τσακαλία ότι προχωρά. 

Ακολουθεί η εισήγηση του κ. Τσακαλία για το θέμα της μεταφοράς των μαθητών από και προς τα σχολεία της Ικαρίας:

Θέμα για ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας στις 29-4-2024
Μεταφορές μαθητών από και προς τα σχολεία στην Ικαρία

Είναι ένα θέμα που λιμνάζει δεκαετίες. Πρέπει άμεσα να λυθεί. Ειδικά για εφέτος κοντεύει να τελειώσει η σχολική χρονιά και το πρόβλημα «σέρνεται» από την αρχή της χρονιάς, το Σεπτέμβριο του 2023. Δρομολόγια βγαίνουν άγονα και δεν υπάρχει στόλος. Οι μαθητές από απομακρυσμένα χωριά χάνουν τα μαθήματα τους. Πολλά δρομολόγια βγαίνουν άγονα και είναι εξόχως προβληματική η μεταφορά των μαθητών.

Ο προϋπολογισμός της Ικαρίας για τις μεταφορές είναι ετησίως 300.000 ευρώ και για την τριετία προσεγγίζει το 1.000.000 ευρώ. Με αυτά τα ποσά θα μπορούσε να γίνει αγορά λεωφορείων και πρόσληψη οδηγών. Η λύση του προβλήματος λοιπόν βρίσκεται στη δημιουργία δημοσίου φορέα μεταφορών μαθητών από το Υπουργείο ώστε να γίνει η μεταφορά μαθητών δημόσιο αγαθό και όχι να εμπορευματοποιείται και μάλιστα αγρίως μία δημόσια υπηρεσία και να γίνεται βορά των ιδιωτών.

Η ανυπαρξία στόλου σχολικών λεωφορείων σήμερα, απαιτεί σίγουρα την αναπροσαρμογή των τιμών για τα ταξί που καλούνται να κάνουν τις μεταφορές. Σίγουρα θα πρέπει να δοθούν περισσότερα χρήματα για τις μεταφορές μαθητών στην παρούσα φάση ώστε να ολοκληρωθεί ομαλά η χρονιά και να έχουν ενδιαφέρον και οι οδηγοί ταξί. Βέβαια κι ο απλός οδηγός ταξί ο βιοπαλαιστής με το περιώνυμο «δυναμικό σύστημα αγορών» χρειάζεται συνδρομή υπηρεσιών από νομικούς, φοροτεχνικούς, λογιστές κλπ. για να πάρει «ψίχουλα».

Αυτό μέχρι να κυκλοφορήσουν σχολικά λεωφορεία δημοσίου χαρακτήρα με οδηγούς.

Τέλος και όχι λιγότερο σημαντικό στα απομακρυσμένα χωριά καλούνται οι γονείς να κάνουν τις μεταφορές! Οι οποίοι γονείς μπορεί να μην έχουν καν αυτοκίνητο. Κι αν έχουν αυτοκίνητο, μπορεί ως εργαζόμενοι να μην μπορούν να πάνε τα παιδιά 8 το πρωί ή να τα πάρουν στις 13.00 το μεσημέρι. Κι αν έχουν αυτοκίνητο και δεν έχουν δουλειά για να κάνουν τη μεταφορά, με τη βενζίνη στα 2 ευρώ το λίτρο, σίγουρα δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα πληρώνουν. Κι αν κάποιοι τελικά πληρώσουν τα καύσιμα, παίρνουν τα ψιχία της επιδότησης μόνο για ένα παιδί και όχι για τα επόμενα παιδιά τους!!! Και το ποσό που παίρνουν για μεταφορικά είναι καρφωμένο εδώ και δεκαετίες στο… ιλιγγιώδες ύψος των 0,35 λεπτών του ευρώ! Και δίνεται για μια διαδρομή ενώ ο γονιός μπορεί να κάνει 4 (!), να πάει το παιδί σχολείο, να επιστρέψει ο ίδιος στη δουλειά του και στο σπίτι, να πάει να το πάρει από στο σχόλασμα και να επιστρέψουν σπίτι.

Αυτά όλα, χρειάζονται όχι «οριζόντιες» εγκύκλιους αλλά ξεχωριστές μεταχειρίσεις σε περιοχές με μορφολογικές δυσκολίες και άλλες ιδιαιτερότητες, όπως η Ικαρία.

Καλείται η περιφερειακή αρχή να δώσει λόγο για το τι έκανε και τι προτίθεται να κάνει για το θέμα αυτό που είναι υπερεπείγον.

Γιώργος Τσακαλίας

Γραμματέας Περιφερειακού Συμβουλίου και

Περιφερειακός Σύμβουλος Λαϊκής Συσπείρωσης Βορείου Αιγαίου

Ακολουθεί η εισήγηση του κ. Τσακαλία για το θέμα της ίδρυσης και λειτουργίας σφαγείου στην Ικαρία:

2Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ

ΘΕΜΑ: ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΦΑΓΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΙΚΑΡΙΑ
 
Η δημιουργία σφαγείου είναι ένα παλιό και πάγιο αίτημα του λαού της Ικαρίας, που έχει εκφραστεί και μέσα από αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου. Είναι ένα μέτρο που μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη λειτουργία της κτηνοτροφίας αλλά και στην αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων από την υπερβόσκηση στο νησί.

Δεν αποσπόμαστε από το γεγονός ότι οι κτηνοτρόφοι, όπως και όλος ο αγροτικός κόσμος, που είναι βιοπαλαιστές, έχει να αντιμετωπίσει υψηλό κόστος παραγωγής, πχ στην προκειμένη περίπτωση ζωοτροφές, αλλά και χαμηλές τιμές διάθεσης του προϊόντος, παρόλο που στο ράφι του σούπερ μάρκετ οι εργαζόμενοι βλέπουν τερατώδεις τιμές και ακρίβεια.

Δεν αποσπόμαστε από μια πραγματικότητα που φέρνει ο ανεξέλεγκτος αριθμός των κατσικιών που δημιουργεί τεράστια προβλήματα σε καλλιέργειες, μελίσσια και όχι μόνο.

Δεν αποσπόμαστε από το ότι η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου έχει ευθύνες για τη χωροθέτηση της βόσκησης στο νησί, παραγνωρίζοντας εκφρασμένες από το 2017 αντιρρήσεις του δήμου Ικαρίας για το θέμα.

Δεν αποσπόμαστε ότι απαιτείται ένα πλέγμα παρεμβάσεων για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, ενώ συνολικά τα προβλήματα των αγροτών και κτηνοτρόφων απαιτούν σύγκρουση με τη συνολικότερη πολιτική, που εκφράζεται μέσω της ΚΑΠ, και που την έχουν ψηφίσει όλα τα άλλα κόμματα πλην ΚΚΕ.

Παρ’ όλα αυτά ρωτάμε τη διοίκηση της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου:

1. Με δεδομένο ότι ο δήμος Ικαρίας έχει γνωμοδοτήσει για τη χωροθέτηση του σφαγείου, σε ποιο σημείο βρισκόμαστε; Έχει εκπονηθεί σχετική μελέτη;

2. Με ποια χρηματοδοτικά εργαλεία θα πραγματοποιηθεί το έργο και με τι χρονοδιάγραμμα;

3. Αν δεν υπάρχει η δυνατότητα νόμιμης σφαγής στο νησί, τι λύσεις προτείνετε, που να μην επιβαρύνουν το λαό της Ικαρίας;

4. Τέλος, ερωτάται η περιφερειακή αρχή σε τι ενέργειες έχει προβεί, αν έχει προβεί για το πως θα αποζημιωθεί ο κόσμος που έχει πάθει ζημιές από την υπερβόσκηση; 

Με εκτίμηση

Γιώργος Τσακαλίας

Γραμματέας Περιφερειακού Συμβουλίου και

Περιφερειακός Σύμβουλος Λαϊκής Συσπείρωσης Βορείου Αιγαίου

- Advertisement -spot_img

More articles

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Latest article

- Advertisement -spot_img