16.5 C
Ikaria
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
- Advertisement -

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια λόγω της 48ωρης πανελλαδικής απεργίας της Π.Ν.Ο.

Δείτε επίσης

 

Η Π.Ν.Ο. ζητά καλύτερες συνθήκες εργασίας και αυξήσεις

Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία στα λιμάνια όλης της χώρας σήμερα και αύριο, 22 και 23 Οκτωβρίου, λόγω της 48ωρης προειδοποιητικής απεργίας που κήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (Π.Ν.Ο.). Η απεργία, που ξεκίνησε τα ξημερώματα της Τρίτης 22 Οκτωβρίου, θα διαρκέσει μέχρι τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 23 Οκτωβρίου.

Η κινητοποίηση αυτή γίνεται με αφορμή τη διαπραγμάτευση για τις νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας των ναυτικών, με την ΠΝΟ να ζητά αυξήσεις 12%, ενώ ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (Σ.Ε.Ε.Ν.) αντιπρότεινε αύξηση 3%. Η Π.Ν.Ο. τονίζει την ανάγκη για καλύτερες συνθήκες εργασίας και ζητά την κατάργηση του Νόμου 41/50, καθώς και τροποποιήσεις στη δρομολόγηση των ταχύπλοων.

Συνδικαλιστικά σωματεία ναυτικών έχουν προγραμματίσει συγκεντρώσεις στο λιμάνι του Πειραιά, με σκοπό την ενίσχυση των αιτημάτων τους, ενώ το ενδεχόμενο κλιμάκωσης παραμένει ανοιχτό.

Να υπενθυμίσουμε ότι λόγω της απεργίας της Π.Ν.Ο. το προγραμματισμένο δρομολόγιο της Τρίτης 22 Οκτωβρίου, Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Άγιος Κήρυκος – Φούρνοι – Καρλόβασι – Βαθύ – Χίος – Μυτιλήνη – Λήμνος – Καβάλα και επιστροφή, δεν θα πραγματοποιηθεί.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Π.Ν.Ο. (02/10/2024):

 

Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του ΣΕΕΝ και της ΠΝΟ.

Αντικείμενο της συνάντησης όπως και εξωδίκως είχαν ενημερωθεί ήταν η ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών και Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.
 

Πέρα από το ποσοστό αύξησης, τέθηκαν στο τραπέζι και μια σειρά πολύ σοβαρών ζητημάτων που διέπουν το εργασιακό καθεστώς των συνάδελφων μας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων.

Δυστυχώς, η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους. Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία μας, αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025. Επίσης δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων.
 

Μετά το πέρας της συνάντησης, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ν.Ο και αφού συζήτησε την προκλητικά αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας, που με διάφορα τερτίπια οδήγησαν την διαπραγμάτευση σε αδιέξοδο, πιστεύοντας ότι με αυτό το τρόπο θα ξεφύγουν από την ικανοποίηση των απόλυτα δίκαιων αιτημάτων μας.

Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, το μποναμά που τους ετοιμάζει η Κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία.

Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των Ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη Ναυτεργατική νομοθεσία.

Επίσης, επισημάνθηκε ιδιαιτέρως το άθλιο καθεστώς που επιβλήθηκε από το Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο στο τέλος Οκτωβρίου απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το 4μηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες.

Έγινε ιδιαίτερη αναφορά από αρκετά Μέλη της Διοίκησης της ΠΝΟ ότι Μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Στον αντίποδα όλων αυτών οι συνάδελφοι μας είναι αντιμέτωποι με ένα δυσβάσταχτο κύμα ακρίβειας σε βασικά αγαθά διαβίωσης, ενέργεια, παιδεία, υγεία. Ειδικά οι συνάδελφοί μας που εργάζονται στα Ταχύπλοα Σκάφη έρχονται αντιμέτωποι με αυτό το τερατούργημα της τετράμηνης δρομολόγησης το οποίο εξυπηρετεί συγκεκριμένα κέντρα και όχι το επιβατικό κοινό σε ετήσια βάση και τους νησιώτες μας.
 

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, η Εκτελεστική Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε την αποστολή Εξωδίκων για την κήρυξη 48ωρης ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ προειδοποιητικής απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης, στις 22 και 23 Οκτωβρίου στις παραπάνω κατηγορίες πλοίων και την αποστολή κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ: υπογραφή ΣΣΕ με  ποσοστό αύξησης 12%,
 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

• Κατάργηση του Ν.41/50,

• Άμεση τροποποίηση του άρθρου  για  τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων και
 

• Επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης,

• Στην πράξη και όχι στα χαρτιά χωρίς αντίκρισμα, την μη έγκριση δρομολογίων από το Σ.Α.Σ. και των Υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσίας

Στο όνομα των συμφερόντων δεν μπορεί και δεν έχει το δικαίωμα κάνεις να καταστρατηγεί τα Ναυτεργατικά δικαιώματα, αλλά και να  υπονομεύει μέσω αυτής της διαδικασίας την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Απευθύνουμε πλατύ κάλεσμα στους Ναυτεργάτες, στους νησιώτες και σε όλους τους φορείς να σταθούν δίπλα στην απόφαση της Ομοσπονδίας για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί τα δίκαια δικαιώματά μας.

Ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα.

Για την ΠΝΟ

Εμμανουήλ Τσικαλάκης Γενικός Γραμματέας ΠΝΟ

- Advertisement -spot_img

More articles

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Latest article

- Advertisement -spot_img