18.7 C
Ikaria
Τετάρτη, 2 Οκτωβρίου, 2024
- Advertisement -

Υπόμνημα της Ε.Λ.Μ.Ε. Ικαρίας – Φούρνων για τις ελλείψεις στις σχολικές μονάδες των νησιών μας

Δείτε επίσης

Ζητά την άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών και την ισότιμη μεταχείριση όλων των μαθημάτων

Η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Μ.Ε.) Ικαρίας – Φούρνων, σε υπόμνημά της προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης Σάμου, επισημαίνει σοβαρά προβλήματα που παρακωλύουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων των νησιών μας, που παρά τις υποσχέσεις του Υπουργείου Παιδείας για ανοιχτά και φιλικά σχολεία, η πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί και μαθητές είναι εντελώς διαφορετική.

Το υπόμνημα αναδεικνύει τις ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες εκπαιδευτικών, οι οποίες δεν επιτρέπουν τη σύνταξη πλήρους ωρολογίου προγράμματος. Τμήματα παραμένουν ακάλυπτα, ενώ μαθήματα όπως ξένες γλώσσες, μουσική και τεχνολογία λείπουν παντελώς. Ιδιαίτερα προβλήματα αντιμετωπίζουν τα σχολεία ειδικής αγωγής, που στερούνται βασικών εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.

Ακολουθεί το υπόμνημα της Ε.Λ.Μ.Ε. Ικαρίας – Φούρνων (02/10/2024):

Θέμα: «Υπόμνημα για ζητήματα των σχολικών μονάδων Ικαρίας – Φούρνων 2024-25»

Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε για εμάς και τους μαθητές μας για μια φορά ακόμα, με
ευχολόγια από πλευράς του ΥΠΑΙΘ. Στο χαιρετισμό του για την έναρξη της σχολικής χρονιάς ο Υπουργός Παιδείας μας έταξε «…ένα ανοιχτό σχολείο, φιλικό στους εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες, που θα προσφέρει σύγχρονες γνώσεις και θα αναπτύσσει απαραίτητες δεξιότητες.

Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική: Συγχωνεύσεις τμημάτων, αυστηροποίηση ποινών και απαγορεύσεων για τους μαθητές και πειθαρχικές διώξεις για τους εκπαιδευτικούς πριν ακόμα ξεκινήσει η σχολική χρονιά, προχειρότητα και καταγγελίες για τον τρόπο που γίνονται προσλήψεις και διορισμοί και κενά… πολλά κενά.

Τα κενά στα σχολεία μας είναι και εφέτος καθηλωτικά και παρακωλύουν την ομαλή λειτουργία της πλειοψηφίας των σχολείων. Σοβαρά κενά σε ειδικότητες όπως Φιλολόγων,
Φυσικών, Χημικών, Μαθηματικών, καθηγητών Πληροφορικής κ.α., δεν επιτρέπουν τη σύνταξη πλήρους ωρολογίου προγράμματος.

Αντικείμενα όπως ξένες γλώσσες, Τεχνολογία, Μουσική θεωρούνται πολυτέλειες και ως
τέτοιες αντιμετωπίζονται και από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου με τους αντίστοιχους
καθηγητές, σε περίπτωση που προσληφθούν, να έρχονται τελευταίοι και καταϊδρωμένοι…

Η Ειδική Αγωγή αντί να θεωρηθεί θέμα πρώτιστης σημασίας, με δεδομένο τον αντίκτυπο
που έχει η καθυστέρηση αντιμετώπισης των αναγκών ενός μαθητή με σοβαρά μαθησιακά
προβλήματα, περνά σε δεύτερη μοίρα με αποτέλεσμα το ΕΕΕΕΚ να έχει ελλείψεις προσωπικού σε καίριες ειδικότητες. Το σχολείο των Φούρνων αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα με την έλλειψη καθηγητών ΠΕ04, ενώ θεωρείται δεδομένο πως οι μαθητές εκεί δε θα δουν μουσικό, καθηγητή καλλιτεχνικών ή τεχνολόγο για μια χρονιά ακόμα.

Ακολουθεί ενδεικτική κατάσταση με τις ελλείψεις σε καθηγητές που συγκεντρώσαμε από την επικοινωνία μας με τα σχολεία, από ορισμένες ώρες σε κάποιες ειδικότητες έως και πλήρη κενά στις περισσότερες:

– ΕΠΑΛ
Κομμωτικής, πληροφορικής, μαθηματικών, φυσικής.

– ΕΕΕΕΚ
Φυσικοθεραπείας, λογοθεραπείας, εργοθεραπείας, μουσικής, ΕΒΠ, αισθητικής αγωγής

– ΓΕΛ
Γαλλικών

– Γυμνάσιο Αγ. Κηρύκου
Γαλλικών, φιλολόγου, μουσικής, τεχνολογίας

– Γυμνάσιο Ευδήλου

Φυσικής γενικής, μουσικής

– Γυμνάσιο – Λ. / Τ. Φούρνων
Βιολογίας, χημείας, φιλολόγου ειδικής αγωγής για το Τ. Ε , αγγλικών, μουσικής,
καλλιτεχνικών, τεχνολογίας

– Γυμνάσιο – / Λ.Τ. Ραχών
Φιλολόγου ειδικής αγωγής για το Τ. Ε., τεχνολογίας, μουσικής., βιολογίας

Ζητούμε την άμεση κάλυψη όλων των κενών από την πρώτη φάση πρόσληψης
αναπληρωτών και όχι όποιων θεωρεί το ΥΠΑΙΘ σημαντικότερων, σε δόσεις μέχρι το Δεκέμβριο.

Αντιμετωπίζουμε όλα τα μαθήματα που προβλέπονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα ισότιμα και δεν τα διαχωρίζουμε σε κύρια και δευτερεύοντα.

Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ικαρίας Φούρνων
Ο Πρόεδρος 

Δάμαλος Χρήστος

Η Γ. Γραμματέας

Ολυμπία Τζίνη

- Advertisement -spot_img

More articles

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Latest article

- Advertisement -spot_img