Ανακοίνωση Λαϊκής Συσπείρωσης Βορείου Αιγαίου (18/10/2023)
Η Λαϊκή Συσπείρωση Β. Αιγαίου καταγγέλλει τα αλλεπάλληλα λουκέτα των καταστημάτων των ΕΛΤΑ στα νησιά μας .
Τα παραπάνω δεν αποτελούν κεραυνό εν αιθρία για τα νησιά μας και ας πάψουν να κάνουν τις μωρές παρθένες τα κόμματα και οι τοπικές παρατάξεις που κυβέρνησαν την χώρα . Γιατί; Γιατί τα ΕΛΤΑ το 2002 μετατράπηκαν σε ανώνυμη εταιρεία, το 2006 εισήχθησαν στο χρηματιστήριο και το 2013 συγχωνεύθηκαν με την Eurobank Ergasias, δηλαδή παράδοσή τους στους ιδιώτες.
Από τον Μάιο του 2009 που μπήκαμε στα μνημόνια άρχισε το πελέκημα στα εισοδήματα των εργαζομένων , στις συνθήκες εργασίας και τα υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ έκλειναν και κλείνουν το ένα μετα το άλλοκαι η διασπάθιση του δημοσίου χρήματος αντί να μειώνεται αυξάνεται. Από τότε μέχρι το 2021, επτά φορές μείωσαν τις αποδοχές των εργαζομένων και έκλεισαν τα υποκαταστήματα και στο Β. Αιγαίο με χαριστική βολή , όπως αυτά των Καρδαμύλων στη Χίο, του Μούνδρου στη Λήμνο, στην Άντισσα, την Πέτρα , στην Αγ. Παρασκευή , στον Παπάδο , πόλεις και χωριά της Λέσβου, στη Σάμο την Ικαρία κλπ.
Όλα τα παραπάνω έχουν τη σφραγίδα των κυβερνήσεων της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ.
Ταφόπλακα έβαλε η κυβέρνηση της ΝΔ που κατέθεσε με τη μορφή τροπολογίας την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ για την περαιτέρω ιδιωτικοποίησή τους, καθώς το 10% του μετοχικού τους κεφαλαίου έχει ήδη ιδιωτικοποιηθεί από το 2013.
Με την τροπολογία που εγκρίθηκε, μειώθηκε περαιτέρω το σύνολο κατά 2.000 υπαλλήλους (μείωση 4.500 εργαζομένων από το 2013) των 489 καταστημάτων των ΕΛΤΑ, ενώ έκλεισαν, παράλληλα, 215 από αυτά μειώνοντας τις υπηρεσίες για γράμματα και δέματα σε όλη την Ελλάδα κι αυξάνοντας το κόστος τους για τον λαό.
Ιδιαίτερη ευθύνη έχει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που προώθησε παραπέρα τη στρατηγική αυτή, εντάσσοντας τα ΕΛΤΑ στο “Υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων”, ανοίγοντας τον δρόμο στην ολοκλήρωσή της από την κυβέρνηση της ΝΔ.
Η εξέλιξη αυτή είναι το προδιαγεγραμμένο εγκληματικό αποτέλεσμα της στρατηγικής της Ε.Ε. και των ελληνικών κυβερνήσεων για την “απελευθέρωση της αγοράς”, δηλαδή την παράδοσή της στους επιχειρηματικούς ομίλους.
Κατά συνέπεια, διακηρυγμένος κυβερνητικός στόχος είναι η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, η είσοδος νέου στρατηγικού επενδυτή που θα εξαγοράσει την κερδοφόρα εταιρεία, για την οποία ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει ολόκληρες περιουσίες. Τα παραπάνω αποτελούν κατεύθυνση της Ε.Ε. με βάση τις οδηγίες 97/67, 2002/39, 2008/6, στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς των ταχυδρομείων και ταχυμεταφορών, η οποία ζημιώνει πολλαπλά τόσο το κοινό αυτών των υπηρεσιών στις ακριτικές μας περιοχές και όχι μόνο, όσο και τους εργαζόμενους στον κλάδο.
Αυτή η κατάσταση υποβάθμισης των υπηρεσιών στα νησιά μας και στη Χίο δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Δεν μπορεί τα μάτια να είναι στραμμένα σε διάφορους μεσσίες του επιχειρηματικού και εφοπλιστικού κόσμου, σε μεγαλοπαράγοντες και κυβερνητικούς ΄και τοπικούς άρχοντες που έχουν βάλει πλάτες για να περάσουν αυτές οι πολιτικές ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ και που υπόσχονται δράσεις από 1η Γενάρη που θα αναλάβουν!!!
Μόνο ο λαός σώζει το λαό γι αυτό και καλούμε όλους τους κατοίκους των νησιών μας που θίγονται, μέσα από τους μαζικούς τους φορείς και σωματεία να προβούν σε κινητοποιήσεις, προκειμένου να προστατέψουν τις όποιες υπηρεσίες απέμειναν και εξυπηρετούν τις ανάγκες τους, αλλά και τους εργαζόμενους σε αυτές και να βάλουν φρένο στις πολιτικές απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας .
Ως Λαϊκή Συσπείρωση Χίου και Β. Αιγαίου απαιτούμε:
• Να μην κλείσει κανένα υποκατάστημα των ΕΛΤΑ πουθενά στα ακριτικά νησιά μας και στη χώρα μας.
• Να μην απολυθεί ή μετακινηθεί κανένας εργαζόμενος και να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις, με δεδομένο ότι η επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και του ταχυδρομείου, επιτάσσουν την πρόσληψη και όχι απόλυση προσωπικού των ΕΛΤΑ, την αύξηση των μισθών και των δικαιωμάτων, με μόνιμη και σταθερή δουλειά για τους εργαζόμενους τους, τη θωράκιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων του κλάδου.
18/10/2023
Από το γραφείο τύπου της ΛΑ.Σ.Β.ΑΙΓΑΙΟΥ